دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 18:55
به مناسبت هفته محیط زیست صورت گرفت؛

تقدیر از فعالیت‌‌های زیست محیطی شرکت بهره برداری مترو تهران

به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست ازفعالیت‌های زیست محیطی شرکت بهره برداری مترو تهران تقدیر و از دو طرح دستگاه پرس پلیسه و دستگاه چربی گیر پایانه مهرشهر کرج به عنوان پروژه‌های زیست محیطی رونمایی شد.
کد خبر : 93949

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران همزمان با پایان هفته محیط زیست طی مراسمی با حضور احمدی بافند، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، حقانی عضو شورا و رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، بازگیر معاون مدیر کل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد، طرح های جدید حفاظت از محیط زیست مترو به بهره برداری رسید و از معاونین و مدیران فعال شرکت بهره برداری مترو تهران در عرصه محیط زیست قدردانی شد.


پس از نمایش بهره برداری از طرح‌های محیط زیستی مترو تهران، محمد احمدی بافنده با تشکر از افرادی که نقش موثر حفاظت از محیط زیست با گسترش سیستم حمل و نقل عمومی داشته اند، گفت: اگر زیرساخت های صحیحی در مترو وجود نداشت امروز نمی توانستیم پشتیبانی صحیحی برای گسترش خطوط مترو داشته باشیم.


وی افزود: افراد زیادی در زمینه توسعه سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص مترو زحمت کشیده‌اند و همین زحمات باعث شده تا امروز تیم فنی قوی برای حرکت قطارها و سرویس دهی بهتر به شهروندان داشته باشیم.


احمدی بافنده در ادامه با اشاره به اینکه اگر قرار باشد ما شهر برتر و حافظ ظرفیت های تهران باشیم باید دیدمان را به اصول جهانشهری تغییر دهیم، ادامه داد: جهانشهر شهری دانش محور است و تمام زیرساخت های آن بر مبنای دانش و اصول بنیادی طرح ریزی شده و تمرکز آن مبتنی بر تولید صنعت و دانش است.


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه شبکه متروی ما شبکه ای با زیرساخت های خوبی است اما کامل نیست، بر حرکت به سمت حمل و نقل ترکیبی و شبکه ای مبتنی بر محیط زیستی پاک و روان تاکید کرد و گفت: منطقه 12 تهران پرجاذبه ترین مرکز تهران است و گسترش شبکه مترو ترکیب شده با قطار سبک شهری در این منطقه می تواند موجب کاهش تردد حجم زیادی از خودروها از این محدوده شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه مترو بهترین راه برای حمل و نقل آسان مردم در پایتخت است به عدم تعبیه پیاده روهای صحیح برای دسترسی سریع مردم به ایستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر پیاده روهای مهندسی شده و قابل دسترسی برای تمام اقشار جامعه مانند سالمندان و کودکان در شهر ایجاد شود، مردم استفاده بیشتر و بهتری از خطوط مترو خواهند داشت و همین موضوع به کاهش آلودگی محیط زیست در پایتخت کمک می‌کند.


احمدی بافنده در ادامه با تاکید براینکه امروز فرصتی برای تبدیل شدن به الگوهای جهانی در مترو به وجود آمده است، از تلاش برای تبدیل تمام ایستگاه های مترو به ایستگاه های سبز با قابلیت حفظ محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: ما قول می دهیم تمام ایستگاه های خود را به مکانی برای انجام فعالیت های زیست محیطی تبدیل کنیم و از شهرداری، شورای شهر و تمام سازمان های مرتبط با محیط زیست می خواهیم تا از این فرصت استفاده کرده و برای اجرای طرح هایی که به افزایش حفاظت از محیط زیست کمک می کنند داوطلب شوند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز محیط زیست قابل تحمیل به مردم نیست و باید به مطالبه مردم تبدیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته